Перед педагогами ліцею постало завдання: виховати громадянина-патріота, формувати громадську активність дітей та підлітків, які люблять свій народ, Україну, готові самовіддано захищати і розбудовувати її як суверенну, незалежну, демократичну, правову і соціальну державу, виробити імунітет до негативного впливу соціального середовища. Тому методичне об’єднання класних керівників працює над вирішенням першочергових завдань виховання учнів у сучасних умовах.
До складу ПС класних керівників входять 12 осіб, керівник ПС Вишневецька В.А..
Професійна спільнотакласних керівників працювало у 2022-2023 навчальному році над темою «Формування системи життєвих цінностей, відповідальної поведінки та національно-патріотичного виховання учнівської молоді», спираючись при цьому на методичні теми та школи.
Øприщеплення учням потреби в оволодінні новими знаннями;
Øвиховувати повагу до державної символіки, законодавства України;
Øформування національної свідомості до рідної землі, українського народу, родини;
Øзабезпечення дотримання режиму роботи ліцею, правил для учнів, норм моралі;
Øзапобігання негативним проявам серед учнівської молоді, безпритульності та підліткової злочинності.
Розглядались такі основні завдання професійної спільноти класних керівників, як:
Øпідвищення теоретичного, науково-методичного рівня підготовки класних керівників з питань психології та педагогіки виховної роботи. Організація програмно-методичного супроводу виховної роботи в класі, ліцеї, що сприяє удосконаленню й підвищенню ефективності виховної роботи в ліцеї;
Øінформування про нормативно-правову базу, що регулює роботу класних керівників, вихователів груп подовженого дня в рамках модернізації виховання;
Øзабезпечення виконання єдиних принципових підходів до виховання й соціалізації учнів;
Øформування мотивації педагогів з метою удосконалення професійної компетентності;
Øозброєння класних керівників сучасними виховними технологіями та знаннями сучасних форм і методів роботи;
Øкоординація планування, організації та педагогічного аналізу виховних заходів в класних колективах; всебічний розвиток індивідуальності дитини на основі виявлення її задатків та здібностей, формування ціннісних орієнтацій, задоволення потреб і інтересів;
Øсприяння становленню й розвитку системи виховної роботи класних керівників;
Øоцінювання виховної роботи членів педагогічного колективу;
Øвивчення, узагальнення та розповсюдження передового педагогічного досвіду роботи класних керівників.
В процесі вирішення даних завдань головні зусилля було зосереджено на наданні реальної, дієвої допомоги педагогам у підвищенні їхньої професійної майстерності, створенні творчої атмосфери, яка сприяє пошуку кращих технологій педагогічної праці, ефективному втіленню інновацій виховного процесу.
Було заплановано і проведено 4 засідання, на яких розглядались заплановані питання. Секретарем ПС класних керівників Артьомовою В.В.було записано 4 протоколи.
Проведення засідань сприяло підвищенню теоретичного рівня педагогічних кадрів, розширенню їхнього світогляду, допомагало отримати необхідні знання для втілення педагогічних стратегій розвитку гармонійної особистості, сприяло запровадженню інтерактивних методик у виховному процесі та активних форм і видів діяльності.
Øаналітико-прогностична функція, що виражається в здійсненні аналізу якості надання виховних послуг, розробці методик й інструментарію виявлення результативності й прогнозування, а також їхнього подальшого вмісту за напрямками виховної роботи;
Øорганізаційно-координуюча функція, що забезпечує планування й організацію роботи методичного об’єднання класних керівників;
Øінформаційна функція, що виражається в інформуванні педагогічних працівників школи з питань виховної роботи;
Øметодична функція, забезпечує створення організаційно-педагогічних умов з метою вдосконалення професійної компетентності членів методичного об’єднання.
Методична робота з класними керівниками проводилась у формі дискусій, що дозволило досягти більш точної, конкретної роботи в удосконаленні діяльності. Адже вчителі не лише вчились і приймали інформацію, а й були активними учасниками. Члени ПСкласних керівників виступали з доповідями з різних тем і напрямків виховної роботи. Соціальнимпедагогом Петеріс А.Ю. проводилася робота щодо формування основ здорового способу життя серед учнівської молоді, діагностика, соціометричне обстеження груп дітей, індивідуальна робота з дітьми, які потребують підвищеної педагогічної уваги, надавалися консультації класним керівникам щодо вирішення складних ситуацій в групах дітей.
Враховуючи, що більша частина навчального року пройшла в дистанційному режимі у зв’язку з карантином та воєнним станом, класними керівниками та вчителями-предметниками проводилися різноманітні онлайн-конкурси, у яких учні досягли високих результатів, та онлайн-заходи.
Під час взаємних відвідувань позакласних заходів, при організації відкритих годин спілкування, колективних творчих справ класні керівники вчились аналізувати свою роботу, правильно оцінювати її результати, виправляти недоліки.
Традиційно були проведені заходи: Свято першого дзвоника, Свято останнього дзвоника, новорічний ранок, Шевченківські дні, День Соборності України, вшанування пам’яті жертвам голодомору, День пам’яті та примирення, День Європи, предметні тижні та інше. Через воєнний стан більшість заходів проходили дистанційно або за змішаною формою.
Головним завданням в роботі класного керівника було створення умов для розвитку особистості учня. Досягається це організацією та проведенням виховної роботи з класним колективом та діяльністю в суспільстві, а саме:
Øробота з обдарованими учнями.
Øкласні керівники вивчали домашні умови життя учнів, підтримували тісний зв’язок з батьками, визначали коло спілкування дітей у школі та поза нею.
Øпроводилися виховні заходи з учнями. У ліцеї створена база даних обдарованих дітей, які реалізують себе у різних напрямках діяльності.
ПС класних керівників багато уваги приділяло проблемі налагодження індивідуального підходу до кожної особистості, розвитку творчого потенціалу дитини та профілактичній роботі, направленій на правовий аспект виховання учнів, схильних до правопорушень. Адже кожна дитина - це особистість, а кожна особистість потребує творчого підходу, великого терпіння і любові з боку педагога.
Отже, проаналізувавши підсумки роботи ПС класних керівників, можна сказати, що поставлені завдання були виконані і роботу ПС вважати задовільною.
Професійна спільнота класних керівників працює над вирішенням першочергових завдань виховання учнів у сучасних умовах. Перед ними постає завдання: виховати громадянина – патріота, формувати громадську активність дітей та підлітків, які люблять свій народ, Україну, готові самовіддано захищати і розбудовувати її як суверенну, незалежну, демократичну, правову і соціальну державу, виробити імунітет до негативного впливу соціального середовища. Для цього необхідні такі шляхи реалізації проблеми:
Øприщеплення учням потреби в оволодінні новими знаннями;виховувати повагу до державної символіки, законодавства України;
Øформування національної свідомості до рідної землі, українського народу, родини;
Øзабезпечення дотримання режиму роботи школи, правил для учнів, норм моралі;
Øзапобігання негативним проявам серед учнівської молоді, безпритульності та підліткової злочинності.
Øнавчитивикористовувати нові форми і методи виховної роботи;
Øпланувативиховну роботу класу, закладу, педагогічного колективу;
Øдіагностувати рівень досягнень, запити та інтереси дітей,труднощі педагогів у виховній роботі;
Øстимулювати творчу активність педагогів;
Øсприяти створенню сприятливо-стимулюючих умов для формування життєвих компетенцій учнів;
Øузагальнюватиі поширюватикращий досвід роботи класних керівників.
Øвпроваджувати комп’ютернітехнології в практиктичну діяльність класних керівників.
Øстежити за новинками в педагогічній літературі, вивчати їх і впроваджувати в своїй роботі.
Øприділяти більшу увагу проблемам молодих класних керівників.
Øпосилити індивідуальну роботу з дітьми, схильними до правопорушень.
Øприділити особливу увагу організації роботи з обдарованими дітьми.
Øзалучати батьків до участі в організації і проведенні позакласних заходів.
Øвиховувати інтерес до вивчення рідного краю, почуття патріотизму.
Øпрацювати над вдосконаленням та розвитком системи учнівського самоврядування.
Øопрацювання Концепції Нової Української школи.
Øрозробка стратегії діяльності класного керівникав умовах дистанційної та змішаної освіти в умовах воєнного стану в Україні.
ПІБ | клас | Освіта, навчальний заклад, рік закінчення | Педагогічний стаж | Рік останньої атестації | Кваліфікаційна категорія, звання | Предмет, який викладає |
Шматченко Наталія Володимирівна | 1 | Вища, Харківський гуманітарно-педагогічний інститут, 2009; Харківський національний університет імені Г.С.Сковороди, 2016. | 24 | 2021 | Спеціаліст ІІ категорії | Вчитель початкових класів |
Лінькова Тамара Миколаївна | 2 | Глухівський державний педагогічний інститут вища категорія, | 52 | 2018 | вчитель-методист | Вчитель початкових класів |
Уманець Людмила Миколаївна | 3 | Вища. Харківський педагогічний інститут ім. Г. С. Сковороди, 1986 | 42 | 2021 | Спеціаліст вищої категорії» та присвоєне педагогічне звання «вчитель-методист» | Вчитель початкових класів |
Артьомова Віталіна Віталіївна | 4 | Вища. ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2017 | 10 | 2021 | спеціаліст другої категорії | Вчитель початкових класів |
Легенька Аліна Вікторівна | 5 | ХДУ | 5 | 2021 | спеціаліст другої категорії | Вчитель історії |
Жовтоножко Михайло Михайлович | 6 | Вища. Харківський державний університет ім. О. М. Горького, 1973 р. | 31 | 2014 | «спеціаліст вищої категорії» та педагогічне звання «старший учитель» | Вчитель біології та хімії |
Гужва Вікторія Анатоліївна | 7 | Вища. Харківський національний університет ім. ВН. Каразіна, 2001 | 32 | 2023 | Спеціаліст вищої категорії учитель-методист | Українська мова та література |
Безрук Інна Володимирівна | 8 | Вища, ХНУ ім. В.Н.Каразіна, 2009 | 15 | 2023 | Спеціаліствищої категорії | Вчитель англійської мови |
Грищенко Інна Миколаївна | 9 | Вища. ХДПУ ім. Г. С.Сковороди, 2001 | 21 | 2023 | спеціаліст вищої категорії | Вчитель географії |
Перхун Тетяна Вікторівна | 10 | ХДПІ ім. Г.С. Сковороди | 28 | 2019 | спеціаліст вищої категорії | Вчитель математики |
Доношенко Ірина Павлівна | 11 | Вища. Харківський державний педагогічнийуніверситет ім. Г. С.Сковороди, 2005 | 20 | 2021 | спеціаліст першої категорії | Фізика, математика |
№ п/п | П.І.Б | Назва теми | Термін виконання | Форма узагальнення |
1 | Легенька Аліна Вікторівна | Розвиток у дітей почуття колективізму, свідомого ставлення до національних символів, почуття національної гідності, збереження національних традицій. | жовтень | Доповідь |
2 | Жовтоножко Михайло Михайлович | Функції годин спілкування. | жовтень | Доповідь |
3 | Артьомова Віталіна Віталіївна | Розвиток пізнавальної активності учнів відповідно до вимог НУШ | жовтень | Доповідь |
4 | Уманець Людмила Миколаївна | Формування пізнавальних інтересів у молодших школярів | жовтень | Доповідь |
5 | Доношенко Ірина Павлівна | Формування національної свідомості та самосвідомості учнів, моральних цінностей та якостей | березень | Доповідь |
6 | Гужва Вікторія Анатоліївна | Розвиток творчих здібностей, формування загальнолюдських цінностей та міцного учнівського колективу. | березень | Доповідь |
7 | Грищенко Інна Миколаївна | Виховання гармонійно розвиненої та національно свідомої особистості школяра за умов сьогодення. | березень | Доповідь |
8 | ЛіньковаТамара Миколаївна | Формування читацької компетентності у початкових класах | березень | Доповідь |
9 | Перхун Тетяна Вікторівна | Робота з обдарованими дітьми на уроках і в позаурочний час | травень | Доповідь |
10 | Безрук Інна Володимиівна | Робота з обдарованими дітьми на уроках і в позаурочний час. | травень | Доповідь |
11 | Шматченко Наталія Володимирівна | Інноваційні технології в початковій школі | травень | Доповідь |
№ п/п | Зміст | Відповідальні |
1. | Аналіз результативності виховної роботи за минулий навчальний рік і завдання класних керівників по здійсненню виховання здобувачів освіти у 2022/2023 навчальному році | Керівник ПС |
2. | Огляд літератури, директивних і нормативних документів, інструктивно-методичних матеріалів з питань планування і організації виховної роботи у закладах освіти у 2023/2024 навчальному році | Керівник ПС |
3. | Ознайомлення класних керівників із планом роботи ПСкласних керівників на 2023/2024 навчальний рік. Узгодження графіка проведення виховних заходів | Керівник ПС |
4. | Про результати планування виховної роботи у класах.Затвердження планів виховної роботи | Керівник ПС |
5. | Затвердженняпланів виховної рооти | КерівникПС |
6. | Розробка стратегії діяльності класного керівника в умовах дистанційної та змішаної освіти в умовах воєнного стану в Україні. | Всі члени ПС |
7. | Нормативні документи та оцінювання в НУШ. | Керівник ПС |
8. | Обговорення про підготовку учнів до проходження конкурсів на виховну тематику. | Всі члени ПС |
Завдання членам методоб’єднання:1.Опрацювати лист МОН від 24.08.2023 №1/12702-23 «Щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2023/2024 н.р.»2.Опрацювати лист МОНУ від 18.05.2019 р. № 296/2019-р «Про затвердження плану дій щодо реалізації Стратегії національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2019-2025 роки».3.Скорегувати плани виховної роботи (згідно з аналізом перевірки виховних планів класних керівників).4.Оформити методичну розробку першого уроку (до 01.09.2023 р.)5.Публікування статей у періодичних виданнях з метою поширення педагогічного досвіду.6.Підготувати соціальний паспорт класу. | Класні керівники 1-11 класів |
№ п/п | Зміст | Відповідальні |
1. | Формування правової культури, правових орієнтирів та правомірної поведінки здобувачів освіти в освітньому просторі КЗ «Безруківськийліцей». Роль організатора виховного процесу в координації виховного впливу школи, сім’ї та громадськості. | Керівник ПС |
2. | Співпраця педагога-організатора з класними керівниками в питаннях профілактичної та превентивної роботи. Впровадження інтелектуально-пізнавальних форм роботи з вихованцями. Методика проведення диспутів (круглих столів), інтелектуальних ігор. | Керівник ПС |
3. | Правова компетентність — важлива якість педагога як суб'єкта професійної діяльності. | Усі члени ПС |
4. | Тренінгові технології в діяльності організатора виховного процесу. Методичні аспекти підготовки та проведення тренінгів. Методика проведення тренінгових занять з формування у школярів відповідальної (безпечної) поведінки. | Усі члени ПС |
5. | Інтерактивні технології як чинник результативності превентивної діяльності класного керівника зі схильними до девіантної поведінки здобувачами освіти. Упровадження інтерактивних ігрових технологій превентивного виховання в практику роботи закладу освіти. Тематика і форми виховних справ із правового виховання. | Усі члени ПС |
.
№ п/п | Зміст | Відповідальні |
1. | Огляд директивних і нормативних документів, інструктивно-методичних матеріалів з питань запобігання домашньому насильству та протидії булінгу (цькуванню) | Керівник ПС |
2. | Булінг (цькування) як явище, основні види учнівського булінгу | Класний керівникЖовтоножкоМ.М. |
3. | Природа булінгу та причини виникнення насильства серед дітей | Класний керівникГужваВ.А. |
4. | Організація протидії булінгу (цькуванню) шляхом формування атмосфери уваги, співчуття і співпраці у класі. Взаємоповага як основа протидії булінгу | Класний керівникБезрукІ.В. |
5. | Кібер-булінг або агресія в інтернеті: способи розпізнання і захист дитини | Класний керівникЛегенькаА.В. |
6. | Повноваження та обов’язки педагогічних працівників закладу освіти з попередження булінгу (цькування) | Класний керівникПерхунТ.В. |
7. | Розробка алгоритмів для батьків «Як виявити жертву цькування у закладі» та «Протидія і профілактика дитячого булінгу» | КласнийкерівникДоношенкоІ.П. |
8. | Відвідування виховних заходів. Аналіз відвіданих заходів. | Керівник ПС |
1. | Завдання членам методоб’єднання:Опрацювати корисні посилання щодо теми антибулінгу (сайт Міністерства освіти і науки України) | Класні керівники 1-11 класів |
№ п/п | Зміст | Відповідальні |
1. | Екологічне виховання як складова частина стратегії сталого розвитку суспільства. | ЛіньковаТ.М. |
2. | Зміст і структура формальної і неформальної екологічної освіти і виховання. | Керівник ПС |
3. | Основні екологічні та здоров’язбережувальні заходи. | ШмаченкоН.В. |
4. | Педагогічні вимоги до екологічного виховання школярів. | Керівник ПС |
5. | Аналіз роботи ПСкласних керівників за 2023-2024 н.р. Проведення діагностування класних керівників. | Керівник ПС |
6. | Планування роботи ПСна 2024-2025 н.р. Обговорення пропозицій. | Усі члени ПС |
7. | Відвідування виховних заходів. Аналіз відвіданих заходів. | Керівник ПС |
№ | Прізвище, ім’я по-батькові класного керівника | Клас | Назва заходу | Дата проведення |
1. | Уманець Л.М. | 3 | Виховна година до Міжнародного дня Землі | квітень |
2. | ЛіньковаТ.М. | 2 | Виховна година "Тарас Шевченко-великий син України" | березень |
3. | ЛегенькаА.В. | 5 | Година спілкування до Дня єднання України 16 лютого | лютий |
4. | ШматченкоН.В. | 1 | Виховний захід «День Європи в Україні» | травень |
5. | АртьомоваВ.В. | 4 | Виховний захід «Славетний день в історії України»до Дня Соборності України | січень |
6. | ЖовтоножкоМ.М. | 6 | Урок мужності до Дня захисників і захисниць України. | жовтень |
7. | ПерхунТ.В. | 10 | Виховна година до Міжнародного дня проти насильства | жовтень |
8. | БезрукІ.М. | 8 | Урок мужності «Подвиг Героїв Небесної сотні» | лютий |
9. | ДоношенкоІ.П. | 11 | Виховна година до Всесвітнього дня боротьби із СНІДом | грудень |
10. | ГужваВ.А. | 7 | Виховний захід до Дня пам’яті жертв Голодомору та політичних репресій. | листопад |
11. | ГрищенкоІ.М. | 9 | Виховна година«11 квітня – Міжнародний день визволення в’язнів фашистських концтаборів» | квітень |